Difícil (29km)

Distància total: 28,31 km

Desnivell positiu: 512 m+

Punt de sortida: Fulleda (davant Sala)

Punt d’arribada: Fulleda (davant Sala

Alçada màxima: 675 m

Alçada mínima: 443 m

Recorregut circular:

POI: Aixoplucs/Mirador Mas Blanc/Mirador Garrigues/Bassa 7 noguers/Fontfreda/Reboll Engràcia/Forns de calç/Corriol del racó del Paulet/Corriol del Racó de la Costa de la Cirera

Descarrega’t l’APP de Wikiloc i segueix aquesta ruta des del teu dispositiu mòbil, prova-ho ara!

Total distance: 28324 m
Max elevation: 675 m
Min elevation: 443 m
Total climbing: 1556 m
Total descent: -1557 m
Total time: 01:09:08

Fulleda Turisme Actiu us mostra la ruta en BTT: SANT BONIFACI. Una ruta que la trobareu en 3 distàncies classificades com a fàcil, moderada i difícil.

Aquesta ruta que es segueix en sentit contrari a ales agulles del rellotge, està classificada com a difícil té 29 quilòmetres i un desnivell acumulat positiu de 512 m+. Una ruta apta pels ciclistes exigents que busquin passar una estona divertida damunt la bici. Hem classificat aquesta ruta com a difícil ja que el recorregut passa per 4 carrerons que poden resultar ser complicats i us facin baixar de la bicicleta. Aquests carrerons són per ordre del recorregut: el carreró de la punta de l’Argelagar, l’arribada al reboll de l’Engràcia, el carreró del Racó del Paulet i el carreró del racó de la costa de la Cirera.

Una ruta perfecta pels ciclistes experimentats que busquin diversió, tècnica i duresa a la BTT i/o que tenen ganes de descobrir l’entorn de Fulleda.

Començarem la ruta a la Sala de Fulleda i farem un petit tram urbà passant per la plaça de Ramon Santamaria, girarem a la dreta cap al carrer del Raval, a dalt de l’esplanada del castell, girarem a l’esquerra pel camí que ens portarà pel capdamunt de la serra de la Punta de l’Argelagar fins a un aixopluc que ens quedarà a l’esquerra. Antigament els aixoplucs s’utilitzaven per resguardar-se de la pluja i el vent, també s’utilitzaven per guardar les eines dels pagesos i l’aigua. Just després de l’aixopluc girarem a l’esquerra per un pas que hem recuperat des de Fulleda Turisme Actiu que ens portarà tot vorejant la Punta de l’Argelagar fins al Camí de la Coma de Sant Pere, un camí que fa baixada fins al Fondo del Mas Blanc, el creuarem i girarem a l’esquerra pel Camí de les Portelles de Dalt, tot passant per un altre aixopluc que ens quedarà a la dreta. Seguirem fins al Camí de les Carreteres on girarem a l’esquerra passant pel costat del turonet del Mas Blanc tot arribant al Mirador del Mas Blanc. Un lloc fantàstic per observar tots els diferents Bertrans que formen aquest paisatge. Seguirem pel Camí de les Carreteres pel costat del mirador de les Garrigues fins a arribar a la Punta del Dugo, allà tirarem recte pel costat de la Serra de les Navarres i tot seguint el camí dels Putjos, passarem pel costat de la Bassa dels 7 Noguers i seguirem el camí que ens portarà fins a la Fontfreda. Continuarem per un camí en desús que ens farà arribar fins al Reboll de l’Engràcia les tot passant per un carreró. Continuarem cap al fondo dels Assèguils i el creuarem per una finca que sembla que està erma, iniciarem un ascens cap al Solà del Coix que ens portarà per un altre carreró fins als forns de calç dels Bessons i el toll de la gravera, dos indrets coneguts del terme de Tarrés. Creuarem la LV-2012, demanem precaució en aquest tram, i continuarem pel camí de Tarrés a Senan fins a trobar l’accés al carreró del Racó del Paulet, que ens durà fins al fondo de les Granades. Continuarem pel mateix camí fins trobar la costa de la Cirera, un cop haguem assolit el capdamunt de la serra de les Auberedes, girarem a l’esquerra on a pocs metres trobarem el carreró de baixada del Racó de la Costa de la Cirera, un cop a baix, ens permetrà creuar el Fondo de les Auberedes, per agafar un camí pavimentat que us portarà tot vorejant el Comellar d’en Giner fins a Fulleda. Cal recordar que abans d’arribar a Fulleda travessareu la carretera LV2012, no és una carretera molt transitada, però demanem precaució.

Tot un descobriment de ruta que sense cap mena de dubte us recomanem des de Fulleda Turisme Actiu.