Fàcil (14 km)

Distància total: 14 km

Desnivell positiu: 250 m+

Punt de sortida: Fulleda (davant Sala)

Punt d’arribada: Fulleda (davant Sala

Alçada màxima: 595 m

Alçada mínima: 443 m

Ruta circular:

POI: Aixoplucs/mirador mas blanc/mirador Garrigues/cabana volta fondo Planota

Descarrega’t l’APP de Wikiloc i segueix aquesta ruta des del teu dispositiu mòbil, prova-ho ara!

Fulleda Turisme Actiu us mostra la ruta en BTT: SANT BONIFACI. Una ruta que la trobareu en 4 distàncies classificades com a fàcil, moderada i difícil.

Aquesta ruta classificada com a fàcil té 14 quilòmetres i un desnivell acumulat positiu de 250 m. Una ruta apta pels ciclistes que busquin passar una estona divertida damunt la bici, sense gaire exigència física ni tècnica.
Una ruta perfecta pels ciclistes que s’inicien a la BTT i/o que tenen ganes de descobrir l’entorn de Fulleda amb la calma. Una ruta perfecta per fer-la amb temps i parar a gaudir de les diferents vistes que ofereix i els diversos elements de patrimoni com els aixoplucs o les cabanes de volta.

Començarem la ruta a la Sala de Fulleda i farem un petit tram urbà passant per la plaça de Ramon Santamaria, girarem a la dreta cap al carrer del Raval, a dalt de l’esplanada del castell, girarem a l’esquerra pel camí que ens portarà pel capdamunt de la serra de la Punta de l’Argelagar fins a un aixopluc que ens quedarà a l’esquerra. Antigament els aixoplucs s’utilitzaven per resguardar-se de la pluja i el vent, també s’utilitzaven per guardar les eines dels pagesos i l’aigua. Just després de l’aixopluc seguirem recte fins al Fondo del Mas Blanc, el creuarem i girarem a l’esquerra pel Camí de les Portelles de Dalt, tot passant per un altre aixopluc que ens quedarà a la dreta. Seguirem fins al Camí de les Carreteres on girarem a l’esquerra passant pel costat del turonet del Mas Blanc tot arribant al Mirador del Mas Blanc. Un lloc fantàstic per observar tots els diferents Bertrans que formen aquest paisatge. Seguirem pel Camí de les Carreteres pel costat del mirador de les Garrigues fins a arribar a la Punta del Dugo, allà seguirem recte fins a la Vall dels Cortals, seguirem cap al Fondo de la Plana tot passant pel costat d’una Cabana de Volta construïda amb pedra seca. Pujarem fins a la Font d’en Salat i seguirem pels plans de l’Arboç fins a Fulleda. Cal recordar que els últims metres es fan per la carretera LV2012, no és una carretera molt transitada, però demanem precaució.

Tot un descobriment de ruta que sense cap mena de dubte us recomanem des de Fulleda Turisme Actiu.