Fàcil (5 km)

Distància total: 5 km

Desnivell positiu: 111 m+

Punt de sortida: Fulleda (davant la Sala)

Punt d’arribada: Fulleda (davant la Sala)

Alçada màxima: 588 m

Alçada mínima: 499 m

Ruta circular:

Descarrega’t l’APP de Wikiloc i segueix aquesta ruta des del teu dispositiu mòbil, prova-ho ara!

Distància Total: 4931 m
Màx. elevació: 588 m
Min elevació: 499 m
Total escalada: 151 m
Descens: -151 m
Total time: 03:35:13

Fulleda Turisme Actiu us mostra la ruta en modalitat de «BTT»: “La pedra calcària” recorregut curt de 5K amb 111 m de desnivell positiu acumulat. Ruta circular amb inici i final a Fulleda i pensada per seguir-la en sentit horari.

Aquest recorregut que forma part de la sèrie de rutes de “La pedra calcària” consta de 5 quilòmetres i us permet descobrir els voltants de la població de Fulleda, tot descobrint algunes de les fonts del terme, també una cabana de volta i bona part dels paisatges de secà i de vinya que caracteritzen aquesta població. És una ruta que transcorre totalment per camins amples sense presència de senders.

La ruta de 5 quilòmetres parteix de l’Avinguda d’Agustina Saragossa cap a la plaça on es troba l’estàtua de l’Agustina d’Aragó. Allà agafa la carretera direcció Tarrés, demanem precaució en aquest punt. Segueix la carretera per uns 100 metres i gireu a la dreta tot passant pel costat del Racó del Bolet. En aquest racó hi podreu observar un monument que commemora els fets que ocorregueren un fatídic 12 de febrer de 1939, quan cinc infants d’entre 12 i 16 anys moriren a causa de l’explosió d’una caixa de bombes abandonada durant la Guerra Civil. Continuem cap a la partida del Camí de Montblanc, seguim pels Plans de l’Arborç, baixem cap a la Font d’en Salat i seguim pel Fondo de la Planota tot passant pel costat d’una cabana de volta fins arribar a la Vall dels Cortals. Travessem el Fondo dels Pous, passem pel costat de la Font de les Ventoses i puguem cap a Fulleda passant pel carrer de la Bassa i la Plaça de Ramon Santamaria.

Aquesta ruta és perfecta per a les persones que busquen donar només un tomb amb BTT en modalitat passeig, sense complicacions i sobre un terreny de fàcil progressió, perfecte per fer un capvespre d’estiu i contemplar l’hora “dorada” o amb la família a qualsevol hora del dia. Es recomana no beure de l’aigua de les fonts, ja que aquestes no disposen d’un control sanitari adient. Una oportunitat perfecta per descobrir els camins i les valls que formen el terme de Fulleda.

Tot un descobriment de ruta que sense cap mena de dubte us recomanem des de Fulleda Turisme Actiu.