Difícil (35 km)

Distància total: 35 km

Desnivell positiu: 900 m+

Punt de sortida: Fulleda (davant Sala)

Punt d’arribada: Fulleda (davant Sala

Alçada màxima: 600 m

Alçada mínima: 400 m

Ruta circular:

Descarrega’t l’APP de Wikiloc i segueix aquesta ruta des del teu dispositiu mòbil, prova-ho ara!

Total distance: 33992 m
Max elevation: 602 m
Min elevation: 396 m
Total climbing: 1056 m
Total descent: -1056 m
Total time: 02:27:58

Fulleda Turisme Actiu us mostra la ruta en BTT: FULLEDA – ERMITA DE SANT BONIFACI – FULLEDA. Una ruta que la trobareu en 2 dificultats, moderada i difícil.

La ruta classificada com a difícil té 35 quilòmetres i un desnivell acumulat positiu de prop de 900 m. Una ruta apta pels ciclistes que busquin una ruta exigent, tan per les dificultats tècniques de la ruta com per la duresa del desnivell positiu acumulat.
Una ruta perfecta per ciclistes ja iniciats al món de la BTT que vulguin millorar la seva resistència, tècnica i busquin fer quilòmetres de manera exigent damunt la seva bici. Una ruta perfecta per descobrir el terme de Fulleda i Vinàixa amb visita a llocs emblemàtics com l’ermita de Sant Bonifaci i descoberta de llocs singulars com la Font de les Ventoses, la Font del Mas Blanc, la Cabana de pedra en sec del Puig de l’Ermità, la Bassa empedrada del Barril del Montanyés, lo Puig i un bon grapat de senders.

Començarem la ruta a la Sala de Fulleda i farem un petit tram urbà passant per la Plaça de Ramon Santamaria, carrer de la Bassa i trencarem a l’esquerra per un camí que ens portarà al Fondo dels Pous i el Comellar d’en Piquer. Seguirem amb pujada fins al Plans de l’Arboç, continuarem per la Planota, la Mirona i baixarem a la Vall dels Corrals pel costat de la Font del Cinto, precaució al camí que acostuma a estar enfangat degut a la font.

Voregem la Vall dels Cortals, passem pel costat de la Font de les Ventoses cap a l’esquerra direcció la Cabana de l’Elies i ascendirem cap a la partida de les Carreteres, allà agafarem el sender del Bosquet (dificultat baixa/mitjana) que ens farà passar pel costat de la Punta del Dugo (624 m), seguirem el Camí de les Carreteres, just després de passar l’Oleoducte, ens endinsarem al bosc cap a la dreta fins trobar el sender de les Carreteres (dificultat mitjana/alta) que ens portarà fins al costat de la Cabana del Roc de l’Espluga, es important seguir el GPS en aquest punt ja que ens portarà per un sender ciclable. Seguirem el sender de les Carreteres fins el Pla del Corral de l’Ametller on tornarem a agafar un altre sender que ens portarà fins al Bertran de Cal Ferrer de Fulleda, seguirem el camí fins a los Bertrans on girarem a la dreta per seguir un sender (dificultat baixa/mitjana) fins a la pista asfaltada que va de l’Espluga Calba a Vinaixa.

A l’altura de la partida de la Cova, trencarem cap a la dreta, creuem el Fondo Major, la partida dels Diumenges, creuem la via del tren i agafem el camí de Sant Bonifaci, aquest camí és un ascens fins a una creu que trobareu, girareu a l’esquerra i inicieu el descens fins a la Coma Escudella on tornareu a pujar fins a la Cabana de lo Puig de l’Ermità, tot vorejant la Punta de lo Puig (575m). Travessarem los Putjos i girarem a l’esquerra per anar a trobar el Fondo de Comenterroges passant per un camí antic. Seguirem creuant les partides de les Oliveres del Maginet i les Planes del Sastre fins arribar a la bassa de pedra en sec del Barril del Muntanyès. Seguirem cap a la Cabana del Tomàs on girarem a la dreta, tot seguit a l’esquerra i seguirem pel camí del Fondo de Barrils fins trobar el Camí de Barrils, allà anirem a buscar l’antic camí de Barrils que ens portarà fins al Camí dels Plans de les Teixeres. Seguirem aquest camí fins arribar al sender de la Serra de Barrils (dificultat mitjana alta) on iniciarem el descens fins a l’Ermita de Sant Bonifaci.

Seguirem cap a la Pista de Vinaixa a l’Espluga Calba sentit Vinaixa fins a trobar el Racó de Vinuelles, on girarem a l’esquerra i iniciarem l’ascens fins al Camí de les Carreteres, seguirem pel Camí Vell de Vinaixa a l’Espluga Calba, passarem pel costat de la Font del Mas Blanc i farem un gir tancat cap a la dreta per agafar el Camí de Coma de Sant Pere que ens portarà pel costat de la Serra de l’Argelagar fins a Fulleda, al mateix lloc on hem començat la ruta.

Tot un descobriment de ruta que sense cap mena de dubte us recomanem des de Fulleda Turisme Actiu.